Friday, November 21, 2008

Kunjungan Kawan Lama


Hari ini aku menerima kunjungan kawan lama sekampung denganku. Ketika itu aku sedang menuntut di Sekolah Menengah Ketereh. Kawanku ini merupakan antara kawan karibku semasa usiaku 16 tahun. Banyak rahsia dan kenangan antara kami semasa kami membesar bersama-sama. Walaupun di antara kami tiada ikatan tali persaudaraan akan tetapi jasa budi emaknya yang telah sudi memberikan aku makan dan tempat tinggal di rumahnya membuatkan aku anggap mereka adalah keluarga aku jua. Kini setelah 18 tahun berlalu aku menerima kunjungan beliau sekeluarga. Walaupun kami seusia akan tetapi jodohku cepat maka aku telah dikurniakan 5 orang cahaya mata manakala beliau baru seorang. Apa-apa pun kami sekeluarga ingin mengucapkan terima kasih di atas kunjungan ini dan semoga persahabatan ini akan kekal selama-lamanya.

No comments: