Friday, November 7, 2008

Luahan Hati Seorang Isteri

Apabila terpandangkan satu berita.....dan membacanya hati aku terasa geram dan marah juga tetapi bila mengenangkan itu mungkin satu ujian daripadaNya...hati aku reda kembali. Berita tentang seorang suami yang berdolak-dalih tentang adanya orang ketiga dalam rumahtangga mereka. Apa yang aku geramkan ialah selama ini si suami beria-ria menafikan hubungan dengan orang ketiga tersebut....tapi dengan kuasa Allah Taala...kecurangan tu terbongkar jua...tapi masih jua si suami menafikannya....aduh! mulut lelaki memang pandai bersilat lidah memutar kata. Kononnya itu cinta kedua.....macamana boleh ada cinta kedua selepas memiliki seorang isteri yang dulunya sangat dicintai.... ?....Tak akan timbul istilah cinta kedua andai mereka benar-benar menghargai wujudnya seorang isteri. Apa puncanya selain dari menurut kata hati dan nafsu semata.
Itula lelaki......masa bercinta semuanya indah tetapi bila dah memiliki.....nak memiliki yang lain pula. Adilkah?....tak payah cakap kuota lelaki boleh cari 4 isteri.... fikir dulu tentang kuo.ta diri.....atas dasar apa nak cari yang lain.....kalau sebab nak kan yang baru sebab dia lagi cantik.....kirim salam la...boleh blah....cantik tu bukannya harta yang kekal....akan luntur jua dikejar usia....akan ber
ulat juga bila jadi mayat . Memang la dia lagi cantik sebab lagi muda....tapi si isteri dulu masa muda remaja cantik juga tapi bila dah beranak dan berkorban untuk si suami yang cantik tu luntur jua....tapi adilkah??? tak ada manusia yang leh tongkat langit....setiap yang muda pasti tua....cuma kaum lelaki ni je kebanyakannya makin tua makin lak menjadi dan tak sedar di ri.....gerun jugak.
Alhamdulillah.....setakat ini diriku masih disayangi tapi kemudian hari tak taula.....tapi aku bukan orang yang tamak....kalau orang dah tak ingin aku lagi tak sudi......tak yah nak berebut-rebut kasih sayang orang yang tak jujur....kalau dia nak cinta kedua...aku akan beri dia cinta ketiga,keempat, kelima dan seberapa yang dia nak....tapi aku....masa untuk memikirkan diri sendiri.....Kalau dia sayangkan aku sepenuh hati tak akan timbul soal adanya cinta yang lain.
Fikir-fikirkanlah wahai para suami yang budiman.

Sumber dari Blog Aku,anak,isteri dan ibu.......

No comments: